Как правильно класть плитку. Как класть плитку на стену быстро. Класть плитку своими руками. Как выбрать ламинат для квартиры. Какой лучше выбрать ламинат сегодня. Какого цвета выбрать ламинат. Как правильно клеить обои. Как клеить обои на потолок вертикально. Как правильно клеить углы обоями. Интересные самоделки своими руками. Качественные самоделки своими руками фото. Самоделки для дома своими руками. Как сделать потолок в доме. Чем лучше утеплить потолок дома на сегодняшний день. Утепление потолка дома своими руками. Бизнес идеи с минимальными вложениями. Успешные идеи малого бизнеса с нуля. Прибыльные бизнес идеи. Как сделать мебель своими руками. Сделать деревянная мебель своими руками. Сделать мебель своими руками видео. Опалубка для фундамента. Как сделать опалубку для фундамента быстро. Опалубка для фундамента купить.
  • Швачка

    Швачка – одна із стародавніх професій, яка докорінно змінилася в процесі науково – технічного прогресу. Зараз ця професія найбільш поширена в швейному й трикотажному виробництві. Працюють швачки на швейних фабриках, у цехах текстильних підприємств, на фабриках індивідуального пошиття одягу, які розташовані практично в кожному регіоні країни.

  • Кухар

    Харчування - одна із основних життєво необхідних умов існування людини. Здоров'я людини, її працездатність і настрій, нормальний розвиток значною мірою залежать від харчування. Кількість, якість, асортимент споживаних харчових продуктів, своєчасність і регулярність приймання їжі мають важливе значення для життєдіяльності організму. "Хороший кухар вартий лікаря", - говорить народне прислів'я. Цими словами підкреслюється тісний зв'язок між смачно приготованою різноманітною їжею і здоров'ям людини.

  • Кравець

    Кравець – це провідна професія у виробництві одягу. Фахівці цієї спеціальності – люди творчі, відповідальні, естетично розвинені. У народі кажуть, що робити людину красивою можуть два майстри, один із них – кравець. Адже вдало пошитий одяг може не тільки покращити зовнішній вигляд людини, але й поліпшити її внутрішній стан, зробити її на певний час щасливою.

  • Офіціант

    На підприємствах ресторанного господарства працює багато фахівців, але обличчя ресторану - офіціант. Офіціант – це одночасно і психолог, і дипломат, і навіть актор. Він має бути професіоналом, знати свою справу, чуйним, піклуватись про відвідувачів; ерудитом, гурманом, знавцем етикету, екскурсоводом, театралом, книголюбом, загалом, культурною людиною.

  • Агент з організації туризму

    На зламі тисячоліть туризм став явищем, що увійшло у повсякденне життя майже третини населення планети. Туризм - це пріоритетна галузь світового господарства ХХІ століття. Туризм - це єдина виробнича галузь, про яку майже всі згадують із задоволенням. "Галузь вражень", як іноді називають туристичний бізнес.

  • Адміністратор

    Здійснює роботу з обслуговування відвідувачів, створення для них комфортних умов. Забезпечує контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань, що стосуються послуг, які надаються. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій.

Бібліотека училища

Робота бібліотеки спрямована на ствердження національної самосвідомості учнів, розвиток культури, оволодіння цінностями світової та української культури,вихованню в них суспільно-громадської активності, моральності, толерантності, законослухняності, готовності до життя.Шляхом організації етнографічно-пошукової роботи по вивченню традицій рідного краю, його минулого, звичаїв, легенд та оповідей.

Сприяти реалізації державної політики в галузі освіти, виховання інформаційної культури учнів, підвищенню фахової майстерності педагогів, застосування інтерактивних форм педагогічної діяльності шляхом популяризації педагогічної літератури та інформації про неї.      

Керівник - провідний бібліотекар Шпольська Тамара Львівна. Стаж роботи – 40 років. У бібліотеці – з початку заснування училища (1979).

Книжковий фонд бібліотеки складає 27102 примірників, читачів – 668, книговидача 10139 примірник. Підручників – 4535 примірників.

Суспільно-політична література складає 13%. Природнича – 12,8 %. Технічна – 28 %. Художня – 32 %.

Нові надходження відображаються у каталогах, є картотеки підручників, газетно-журнальних статей, краєзнавчої та методичної літератури.

При комплектуванні особлива увага звертається на задоволення фахових потреб учнів та викладачів.


Історія створення та основні напрямки роботи  

28 грудня 1979 року, напередодні новорічного свята, відбулось урочисте відкриття училища, на якому були присутні керівники базового текстильного об’єднання „Восход”, Федоренко Т.М., управління освіти області, Кишко М.С. Дід Мороз та будівельники урочисто вручили ключ від училища у вигляді ткацького човника з бобіною. Він знаходиться на почесному місці у бібліотеці. Стало традицією 1 вересня у день знань третьокурсники вручають його першокурсникам з наказом берегти честь училища, оволодіти знання і професією.

Першочерговим завданням, що стояли тоді перед бібліотекою були: обладнання та художнє оформлення читацького залу та книгосховища, комплектування книжкового фонду, створення надійного бібліотечного активу, залучення учнів до читання книг, організація масових заходів пропаганди літератури.

Для обладнання книгосховища придбали некомплектні металеві стелажі на базі кінотехпрому. Майстри училища змогли зробити їх придатними до користування, поремонтували. Ми разом з учнями пофарбували.

Складніше було з оформлення читального залу. Хотілось зробити його незвичайним, не схожим на інші, затишним, яскравим, естетично привабливим. А в наявності було всього 7 закритих шаф. Тоді їх переобладнали на дві великі книжкові стінки з відкритими виставками, поличками на різних рівнях, нішами для телерадіоапаратури, екраном для перегляду діапозитивів та діафільмів. Меблеві стінки завершують виконані на склі у вигляді вітражів, ілюстрації, що відображають основні напрямки роботи бібліотеки – національне, моральне, художнє, правове, фахове, наукове, екологічне, психологічне. Крім того на стінках розташовані тематичні полички-стенди „Календар знаменитих дат”, „До нас надійшли нові книги”, „Світ сьогодні”, „Читайте в журналах”, „Новини газет”. На тематичних поличках „Світ прекрасного” відображені головні напрямки мистецтва.
      
        Простінки між шістьма вікнами прикрашають дерев’яні підставки з квітами та невеликими скульптурними зображеннями видатних українських та світових письменників. З такого ж полірованого дерева зроблені фігурні карнизи, які відтіняє біла тюль. 15 білих шарів з золотими ланцюгами освітлюють читальний зал.
      

        Комплектування бібліотеки проходило через обмінний фонд, замовлення бібліотечного колектору. Обласне управління професійно-технічної освіти також через бібколектор забезпечувало нас підручниками загальноосвітніх дисциплін, значною кількістю літератури з усіх питань методики виховання та навчання. Щорічно бібліотека передплачувала близько 100 назв періодичних видань. Усе це давало змогу задовольняти потреби педколективу та учнів у розширенні знань, підвищенні кваліфікації.
      
      З самого початку становлення бібліотеки була створена бібліотечна рада, до її складу входили по 3 представника кожної групи. Між ними були розподілені певні обов’язки: допомагати при обробці літератури, підшивці газет, збереженню книжок, проведенню вечорів, своєчасного повернення книжок. Перші активісти Світлана Колос, Світлана Ротор і Світлана Сухар і зараз приходять, цікавляться справами училища і бібліотеки, пригадують цікаві вечори поезії проведені за чашкою кави. Тепер у бібліотечній раді вже діти наших колишніх випускниць: Горобець Ніна, Хоров’як Наталія, Палій Наталя та інші.

       Коли у 1981 році в училище прийшов досвідчений педагог організатор з великим досвідом роботи, ентузіаст. Людина безмежно віддана дітям – Степан Васильович Сидорук, у якого була свою концепція організації самоврядування. Бібліотека відчула велику підтримку в проведенні всіх заходів.
      
         Працювати з однодумцями – велике задоволення. У 80-ті роки велика увага приділялася трудовому, профадаптаційному вихованню. Вечори, присвячені Ордена Леніна текстильному об’єднанню „Восход”, вечори-портрети передовиків виробництва, Герою соц.праці А. Мазерській, директору „Восходу” М. Федоренко, яка пройшла шлях від майстра до керівника виробництва. Читацькі конференції за книгами А.Парфьонової „Я – одна из вас”, М.Виноградової „Рядом с легендой”, В. Голубєвої „Нить жизни” та інших видатних текстильниць користувалися популярністю серед учнів своєю невимушеністю, теплою атмосферою.
      
      Часто організовувалися зустрічі з учасниками Великої Вітчизняної війни: Героєм Радянського союзу В.Тітовим, полковником-льотчиком В.Гуркало, М.Алєксєєвою, які були друзями нашого училища. Приходили до нас і воїни-афганці, яким учні задавали відверті запитання: „А чому потрібна війна на якій ви не захищаєте свою країну?”.
      
       Дружба з поетами Буковини Тамарою Севернюк, Галиною Тарасюк, Марією Матіос, Миколою Вознюком триває вже більше двох десятиліть.
      
          Неодноразово бібліотека ПТУ № 8 займала призові місця, отримувала грамоти Міністерства освіти і науки.

        На семінарах бібліотечних працівників у Рівному, Львові, Запоріжжі, Одесі, Сімферополі брала участь наша бібліотека.
      
        Основна проблема, над якою ми працюємо останні 2 роки: “Інноваційні форми масової роботи бібліотеки”.
      
      Використовування ігрових ситуацій, театралізованих заходів, творчої ініціативи учнів при підготовці тематичних вечорів, бібліографічних оглядів та інших форм, сприяє ефективності всіх напрямків виховання та підвищення інтересу до літератури та періодичних видань.
      
      


Національно-патріотичне виховання
        

        Воно починається з прищеплення любові до рідного краю, його минулого, батьківської землі, до народних традицій та обрядів, до рідної матері.
      
        Народні свята постійно находять своє відображення в планах бібліотеки та училища. Вистава про святого Миколая розповідає учням про доброчинність, подвиги, вчить добру і щирості.
      
        При проведенні КВК “На Андрія, на Андрія – кожна дівка ворожія, на Андрія, раз на рік – кожен хлопець витівник” команди змагаються на краще знання традицій, народних ігор та обрядів. Цікаві конкурси розвивають їх кмітливість та розширюють знання.
      
        Підготовка та проведення українських вечорниць, що готуються спільними зусиллями бібліотеки та таких майстрів виробничого навчання як Прокопович Ф.І., Процюк В.В., вихователів Черпак Є.О., Карлійчук Т.О. захоплює учнів, активізує їх у підборі цікавого матеріалу.
      
        Так, мета українських вечорниць, що підготувала група № 23 “Кину кужіль на полицю” полягала в тому, щоб ознайомити учнів з моральними засадами українського народу, потребою оберігати народні скарби, національні традиції. Дівчата готують вишивки, виконані власноруч (це група кравців-вишивальниць) пригощають присутніх буковинськими стравами.
      
        У травні проводиться триєдине свято матері-Богородиці, Матері-жінки, матері-України.
      
       Дуже цікаво проходять вечори легенд. Це нова багатогранна форма роботи, що потребує творчого запалу і великої пошукової праці. Спочатку групам пропонується в селах області, звідки більшість наших учнів, розшукати та записати цікаві оповідання старожилів, легенди. Потім група проводить годину цікавих повідомлень в класі, де за участю класного керівника, бібліотекаря, майстра виробничого навчання відбирає найцікавіше і готує виступ до конкурсного показу на вечорі легенд. Надовго запам’ятались учням легенди: “Про кам’яну багачку” – неподалік Путили стоїть висока гора, дуже схожа на жінку. Гуцули кажуть, що у неї перетворилась жорстока і бездушна багачка, яка мала все, але бідній жінці з дитиною, що просила в неї кусень хліба кинула камінь. “Аннина гора” – про незламність духу української дівчини, що не покорилась татарським загарбникам. “Про злу Каркалу”, що вносила розбрат і сварки між сусідами і якої тільки дружбою і злагодою можна позбутися. Є і сучасна легенда “Явір і Калина” про трагедію, що сталася в часи боротьби за незалежність України. Використовуємо також і літературні джерела. Давньогрецька легенда “Легенда про Арахну”, горду дівчину, яка більш за все цінувала своє ремесло і майстерність, настільки була в них впевнена, що не побоялася кинути виклик самій богині Афіні-Паладі.
      
     З книгою нашої землячки народознавця і фольклориста Гарафини Маковій “Затоптаний цвіт” була інсценізована “Легенду про сопілку калинову” у віршованій формі. Ця робота триває, постійно розширюється тематика зібраного матеріалу і цікавішими стають наші вечори, які я починаю своїми віршами.
      

                Край мій рідний, Буковино!
                Все проходить і минеться,
                Але кожне щире слово
                В твоїм серці озветься...

                Ти – як казка, ти – як пісня
                Ти – легенда смерекова.
                В горах ти ховаєш ласку,
                Що плекає рідне слово.

                В горах рік твоїх потоки
                Щедро душу напувають
                І життів минулих кроки
                Без сліду не пропадуть.

                Кожне серце, що кохало
                Зберігається навічно
                То в травичку проростає...
                То цвіте як ясна чічка.

                Так легенди пригадаєм,
                Що з душі народу линуть.
                Пам’ять серця повертає
                Ті часи, що в вічність плинуть.


      
      


Прищеплення читачам любові до літератури і мистецтва     

    
        З викладачами української мови та літератури Дяконович Г.М., Григорів М.М. бібліотека проводить спільну роботу, пробуджуючу любов до рідної мови, літератури, національної і світової культури. Спільно проводяться бінарні уроки про творчість відомих буковинських письменників Марії Матіос, Галини Тарасюк та інших, зустрічі та презентації нових книжок, “Тижні української мови, літератури та книги” стали традицією. У них беруть участь усі навчальні групи.
      
       У рамках програми тижня було проведено презентацію нової книги молодого поета Олександра Довбуша, тематичні вечори: „Вивчайте, любіть свою мову, як світлу Вітчизну любіть”, „Поетична душа Тараса Шевченко”, „Найкраща в нації дочка” (про творчість Ольги Кобилянської), “Великий каменяр” (Іван Франко), “Леся Українка – дочка народу”.
      
    Особливістю літературно-музичних та тематичних вечорів є те, що вони проводяться у формі театралізованої інсценізації. Учні із задоволенням виконують ролі Тараса Григоровича Шевченка, відомих жінок, що були його музами, героїнь його творів „Тополя”, „Причина”, „Мар’яна-чорниця”. Вони бачать на сцені Ольгу Кобилянську, її кохання Осипа Маковея, уривки з п’єси „У неділю рано зілля копала”. Перед їх очима розігрується драма в циганському таборі між Маврою, Раду і Андронатієм, а потім між Грицем, Насткою та Туркинею. Музичний супровід, участь вокального та ансамблю бандуристів емоційно наповнюють і збагачують ці заходи. Книжкові виставки знайомлять з літературою за темами.
      
        Запам’яталося учням та всім присутнім відкрите засідання учнівсько-педагогічного товариства любителів старовини та подорожей присвячене граням творчості І.Я. Франка, на якому були представлені захисти поезії, драми та прози великого Каменяра. Присутні побачили інсценізації основних напрямків його творчості: “Тричі мені являлася любов”, “Перехресні стежки” та “Украдене щастя”.
      
     Традиційним є проведення інноваційної форми роботи: художній альманах “Літературно-мистецька Буковина”. Він починається віршами провідного бібліотекаря училища Шпольської Тамари Львівни:
      

                Край наш рідний, Буковина!
                Ти - пісенний, ти - співучий.
                Горам, рікам, полонинам
                І смерічкам ти співзвучний.

                По твоїх стежках ходили
                Воробкевич і Федькович,
                І для тебе працювали
                Ярошинська і Попович.

                Свої сили віддавали,
                Для суспільства, для людей,
                Правду світу відкривали,
                Кобилянська й Маковей.

                Їх нащадків знають в світі –
                Краю славу здобувають,
                І пісні Івасюкові
                По усій землі співають.

                Наш Назарій і Софія,
                І Зінкевич, і Гнатюк -
                В них мелодія і мрія,
                Гріє серце кожний звук.

                Тож: вивчайте і шануйте
                Спадщину, що вам лишилась.
                Щоби двері у майбутнє
                Перед вами відчинились.

                По життю ідіть сміливо,
                В боротьбі не знайте страху,
                А тепер крокуйте з нами
                Сторінками альманаху.


      Сторінки альманаху наповнюються різноманітним змістом. Це творчість буковинських письменників, поетів, митців, видатних людей, які супроводжуються книжковими виставками, бібліографічними оглядами, інсценізацією творів, музичним супроводом, виступами співаків, музикантів.
      
       День української писемності та мови відзначили усним журналом, сторінки якого розкрили історію Кирила та Мефодія, переслідування української мови, її красу і методичність.
      
     За окремим планом працює клуб “В світі прекрасного”. На заняттях мистецько-поетичної вітальні учні ознайомлюються з шедеврами світового мистецтва минулих століть: живописом Рафаеля, Рубенса, Рембрандта, Дюрера, скульпторами Мікеланджело, Роденом, музикою та поезією світу. Розглядають художні альбоми, яких у фонді бібліотеки дуже багато. Зустрічі з поетами: Тамарою Севернюк, Галиною Тарасюк, співаком Павлом Дворським та ін.
      
          Уроки етичної грамоти, які допомагають молоді пізнати себе, своє місце серед людей і друзів, знайти вірний шлях у житті проводяться разом з вихователями, класними керівниками та майстрами за темами: “Ти і інші”, “Тільки для дівчат”, “Твій характер – твоя доля”, “Відверто про інтимне”, “Етика поведінки” тощо.
      
      Цікаво проходять різноманітні заходи у музеях Володимира Івасюка, Ольги Кобилянської, Юрія Федьковича, архітектури та побуту.
      

 

Морально-правове виховання     


     Заступником директора з виховної роботи С.М. Іванійчук створена стала система морально-правового виховання. Щотижня на лінійці вноситься прапор України, виконується гімн. Щовівторка проводиться „Дні права”, на яких розглядається поведінка учнів за тиждень, запрошуються представники правоохоронних органів, лікарі-наркологи, венерологи, гінекологи.
      
      Бібліотека до днів права готує розгорнуті книжкові виставки, бібліографічні огляди літератури: „Бережи себе”, „Стережися шкідливих звичок”, бесіди за матеріалами періодики про наркоманію, алкоголізм, тютюнокуріння, венеричні захворювання, СНІД та інші.

     Велике враження справило на учнів обговорення статті у газетах – “Смерть на іглі”, „На еротичному простирадлі наркотиків” тощо. Вони застерігають молодь від небезпеки випадкових зв’язків, згубності наркотичних засобів, їх смертельної небезпеки. Диспути за книгами В.Чередниченко “Ігри в любов”, “Щоденник наркоманки” викликають бажання ознайомитись з літературою за цією актуальною темою.
      


      
Профорієнтаційна та профадаптаційна робота   


        Велику допомогу надає бібліотека проведенню профорієнтаційної роботи. Розробляються різноманітні сценарії для виступів по телебаченню, радіо, школах області.
      
        При проведенні днів “Відкритих дверей”, які організовуються щорічно в бібліотеці, оформлені книжкові виставки яскравої нової літератури за фахом крою, шиття та вишивки. За вимогами часу училище впроваджує нові актуальні і потрібні суспільству професії: кухар, кондитер; бармен, офіціант; агент з організації туризму. Для успішного оволодіння ними була придбана література за цими спеціальностями – підручники, посібники, журнали, брошури, що знайшли відображення у картотеці та каталогах.
      
       Така форма роботи як проведення вечорів „Мода і смак” з демонстрацією моделей, виготовлених учнями, “Кулінарія – десята муза мистецтва”, з виставкою кулінарних та кондитерських виробів, КВК та брейн-рингу допомагають учням краще засвоїти професійні навики, викликає інтерес до обраної професії. Змагання між групами різних професій у КВК “Хоробрі кравченята” і “Сміливі поварята”, брейн-ринги “Одяг, одяг”, “Кулінарний калейдоскоп” заохочують до знайомства з фаховою літературою та розширення професійних знань.
      
         За допомогою заступника директора з навчально-виробничої діяльності Степікової Тамари Вікторівни організовуються демонстрація одягу, кулінарного мистецтва, екскурсій та замовлення фахової літератури. З перших днів навчання для першокурсників проводяться бесіди: “Знайомство з професією”, “Історія одягу” , “За сторінками журналу “Бурда” та ін. Тематичні папки з вирізками про історію Чернівців та Буковини, використовуються майбутніми екскурсоводами для підготовки мандрівок рідним містом та областю.
      


      
Методико-бібліографічна та інформаційна спрямованість роботи бібліотеки      

     
        Цей напрямок роботи координується з планами методичного кабінету училища, який очолює методист Проць Оксана Василівна, з якою ведеться картотека методичних видань, де відображується педагогічна і навчальна література. Щомісячно, у міру надходження, для педколективу проводяться “Дні інформації”, бібліографічні огляди новинок методичної та навчальної літератури.
      
     Систематично проводяться педагогічні семінари з питань інноваційних технологій, на яких бібліотека представляє новинки періодичних педагогічних видань. Крім того, ведеться індивідуальна інформація з різних питань на допомогу майстрам, вихователям, викладачам, які цього потребують, складаються списки рекомендованої літератури: “Майстрам швейного профілю”, “На допомогу кулінарам та кондитерам, офіціантам та барменам”, “Виховна робота в училищі”, “Туристичними шляхами” та ін.
    

     Бібліотека систематично за згодою з заступником директора з НР Скрипничук Ларисою Василівною замовляє підручники та навчальні посібники, необхідні для організації навчально-виховного процесу.
      
     Покладено початок створення електронної картотеки підручників.
      
     За допомогою комп’ютерної мережі випускається радіогазета, яка знайомить колектив училища з видатними пам’ятними датами, новими надходженнями, вітає з днями народження.
      
      


Самоврядування      
      

       Бібліотечна рада є частиною самоврядування, за принципом якого працює училище. Це надає велику допомогу в роботі бібліотеки. Члени ради беруть активну участь в усіх заходах, які готує бібліотека. Участь у рейді “Живи, книго” дисциплінує учнів, виховує інтерес та дбайливе ставлення до книг.
      
       Всі напрямки роботи відображені у читальній залі бібліотеки, де постійно оновлюються і користуються популярністю серед учнів книжкові виставки „Гортаючи сторінки історії”, „Розквітай, душі криниця”, „Подорож до країни знань”, „Твоя професія - найкраща”, „З чистої криниці Буковини”, „Поетична Буковина”, „Природа навколо нас”, „Наш скарб одвічний - мова”, „Закон у твоєму житті”, „Громадянину України” та інші.
      
      
       Одним з важливих аспектів є роль бібліотеки у згуртуванні педколективу. З 1981 року склалася традиція разом святкувати День учителя, Новий рік, 8 березня, екскурсії рідним краєм.
      
      Ці заходи супроводжуються гумористичними сценками різноманітної тематики. Ініціативна група збирається в бібліотеці і розробляє цікаві теми: тут і перетворення ПТУ в Академію, створення при училищі психоневрологічного диспансеру, бо працівники і так днюють, і ночують на роботі, шлюбне бюро, подорожі по іншим країнам, де працюють наші жінки, гарем нафтового магнату, який забрав всіх жінок училища, пародії на мексиканські серіали, де юна пенсіонерка вчителька української мови Марія, що все життя просліпала над зошитами, мріє про красуня Родріга, „Велике пранння”, що розповідає про життя учнів у гуртожитку, “Конкурс краси” та багато інших епізодів, що піднімають настрій, прикрашають буденність нашого життя.
      
       Традиційними стали поетичні вітання ювілярів, в яких розкривається доля, праця і життя кожного. З цих віршів можна скласти історію училища, вони доходять до душі того, кому присвячені.
      
      
    Лише в постійному пошуку, ретельному вивченні інтересів учнів і викладачів, індивідуальному підході до кожної особистості бібліотека може досягнути успіху в задоволенні потреб читачів. Тільки беручи активну участь в житті колективу, розділяючи його нелегкі турботи, допомагаючи у вирішення складних завдань навчання і виховання, бібліотека може виконувати свою функцію: прищеплювати учням любов і повагу до книги.